CLOSE

Psihološka pomoć

Navigacija

Nastavni zavod za javno zdravstvo „Dr. Andrija Štampar“ uveo je osam telefonskih linija na kojima građani mogu dobiti psihološku pomoć.

Razgovori sa stručnjacima mogući su svakodnevno od 8.00 do 22.00 sata na sljedećim telefonskim brojevima: 01 4696 107, 01 4696 297, 01 6468 334, 01 6468 335, 01 2991 356, 01 4696 276, 01 6468 337 i 01 6468 338.

Telefonski brojevi su namijenjeni svim osobama koje osjećaju potrebu za psihološkom pomoći u novonastaloj situaciji. Stručne savjete o tome kako se nositi sa ovom situacijom te kako smanjiti razinu tjeskobe svakodnevno će pružati psiholozi, psihoterapeuti i psihijatri Službe za mentalno zdravlje i prevenciju ovisnosti,  Nastavnog zavoda za javno zdravstvo „Dr. Andrija Štampar“.

Važno je da ostanemo racionalni i da strah ne upravlja nama, nego mi strahom.


Više informacija možete pronaći na:

https://www.stampar.hr

https://www.instagram.com/mentalisti.stampar/

https://www.facebook.com/mentalisti.nzzjz/


U ovom trenutku usred  krize, kada je sposobnost upravljanja psihološkom i psihosocijalnom dobrobiti jednako važna, kao i upravljanje fizičkim zdravljem, tim naših stručnjaka otvorio je linije za pružanje psihološke podrške svima pogođenim nastalom pandemijom. Obzirom da su zdravstveni djelatnici (liječnici, medicinske sestre i tehničari, laboranti, te ljekarnici na prvoj liniji borbe suzbijanja epidemije, obraćamo Vam se molbom za objavom naših linija na svojim službenim web stranicama.

Cilj nam je pružiti svim kolegama podršku u suzbijanju sindroma sagorijevanja, nošenju sa anksioznošću od moguće zaraze obzirom na svakodnevnu izloženost  te podršku onima koji su u samoizolaciji i/ili su pozitivnog nalaza na COVID-19.

Razgovor sa stručnom osobom mnogima pomaže. Savjeti psihologa, psihoterapeuta i preporuke psihijatara u ovakvoj kriznoj situaciji mogu olakšati situaciju i smanjiti razinu tjeskobe te su linije naše Službe za mentalno zdravlje i prevenciju ovisnosti Nastavnog zavoda za javno zdravstvo “Dr. Andrija Štampar” dostupne svakodnevno od 8.00 do 22.00 sati.


  • Protektivno i rizično suočavanje sa stresom – objašnjava  protektivne i rizične načine suočavanja sa stresom
  • Upute za vježbe disanja – utvrđeno je kako osobe s izraženom tjeskobom i u stresu dišu površno što dovodi do poremećaja u ravnoteži kisika i ugljičnoga dioksida koja pogoršava simptome tjeskobe. Dijafragmalno (trbušno) disanje uspostavlja povoljnu ravnotežu s čime se smanjuju simptomi tjeskobe i postiže doživljaj opuštenosti.
  • Upute za progresivnu mišićnu relaksaciju – opisan je način provođenja serije vježbi kojima se postiže relaksacija mišića cijelog tijela što dovodi do osjećaja opuštenosti.
  • Postupak s uznemirujućim mislima – opisan je mehanizam kojim uznemirujuće misli podržavaju začarani krug tjeskobe i postupak kako se mogu zaustaviti uznemirujuće misli.
  • Preporuke za slušanje glazbe za opuštanje i poboljšanje spavanja – opisani su kriteriji za izbor glazbe za opuštanje i poboljšanje kvalitete spavanja s prijedlogom kompozicija koje zadovoljavaju kriterije za opuštajuću glazbu.